Class: BCDice::GameSystem::FateCoreSystem
- Defined in:
- lib/bcdice/game_system/FateCoreSystem.rb
Constant Summary collapse
- ID =
ゲームシステムの識別子
'FateCoreSystem'
- NAME =
ゲームシステム名
'Fate Core System'
- SORT_KEY =
ゲームシステム名の読みがな
'ふえいとこあしすてむ'
- HELP_MESSAGE =
ダイスボットの使い方
<<~MESSAGETEXT ■ ファッジダイスによる判定 (xDF+y>=t) ファッジダイスをx個ダイスロールし、結果を判定します。 x: ダイス数 y: 修正値(省略可) t: 目標値値(省略可) 例)4DF, 4DF>=3, 4DF+1>=3 MESSAGETEXT
Instance Attribute Summary
Attributes inherited from Base
#d66_sort_type, #default_cmp_op, #default_target_number, #randomizer, #reroll_dice_reroll_threshold, #round_type, #sides_implicit_d, #upper_dice_reroll_threshold
Instance Method Summary collapse
Methods inherited from Base
#change_text, #check_result, command_pattern, #enable_debug, #enabled_d9?, #eval, eval, #grich_text, #initialize, prefixes_pattern, register_prefix, register_prefix_from_super_class, #sort_add_dice?, #sort_barabara_dice?
Methods included from Translate
Constructor Details
This class inherits a constructor from BCDice::Base
Instance Method Details
#eval_game_system_specific_command(command) ⇒ Object
27 28 29 |
# File 'lib/bcdice/game_system/FateCoreSystem.rb', line 27 def eval_game_system_specific_command(command) roll_df(command) end |